Entrades

S'estan mostrant les entrades d'aquesta data: novembre, 2012

"De la miseria en el medio estudiantil" (Internacional Situacionista, 1966)

Imatge
"De la misère en milieu étudiant" (títol complet: "De la misère en milieu étudiant considérée sous ses aspects économique, politique, psychologique, sexuel et notamment intellectuel et de quelques moyens pour y remédier "), pamflet escrit "per membres de la Internacional Situacionista i estudiants d'Estrasburg"; primera edició: A.F.G.E.S., novembre 1966. Edició espanyola: (1) "De la miseria en el medio estudiantil" , pròleg de Carlos Sevilla Alonso i Miguel Urbán Crespo, traducció d'Alberto Martínez Pons; Ediciones de Invervención Cultural/El Viejo Topo, 2008. (2) " Sobre la miseria en el medio estudiantil" , traducció de Carme López, Icaria Editorial, 19 77 (disponible a internet : enllaç a l'Archivo Situacionist a His pano ). Als canals principals de la societat de l'espectacle és difícil trobar-hi un debat real. Aquest requereix que les idees que s'hi intercanviïn no estiguin totes fonamentades en un matei

"Lo imposible" (Juan Antonio Bayona, 2012)

El diari El Periódico de Catalunya del dia 16 d'octubre va publicar el meu comentari sobre la pel·lícula "Lo imposible", de José Antonio Bayona, junt amb el d'altres lectors (vegeu la versió web de l'article). Tot seguit reprodueixo la meva contribució. No abunden les bones pel·lícules de catàstrofes, els drames creïbles i les històries emocionants. Lo imposible és tot això junt i alguna cosa més. La primera part és una obra mestra, un espectacle en què tot funciona: la presentació del lloc i els personatges, els moments previs a la tragèdia anunciada (en la meva opinó, insuperables), l'explosió del tsunami, l'elecció de la càmera al seguir una sublim Naomi Watts i la gran revelació que és Tom Holland... Però la segona part és una continuació fidel, respectuosa, mesurada. En el seu retrat del drama personal com a representació d'un drama col·lectiu inabastable, Lo imposible sembla tocada per la mà d'un geni que fa que la pel·lícula sempre tr